سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آنلاین دیگر

 

بدون شک، مادر شدن چیز با ارزشی است. مراقبت از سلامت کلی در دوران بارداری بسیار ضروری است. بدون هیچ استثنایی، بهداشت دهان و دندان نقش مهمی در مادری ایمن دارد. در طول بارداری، دهان شما در برابر پلاک و باکتری آسیب پذیرتر می شود که ممکن است منجر به بسیاری از مشکلات لثه شود. مشکلات غیرمنتظره دندان ممکن است ایجاد شود و باعث استرس و نگرانی غیر ضروری شود  .

 

هر گونه تغییر دندانی در دوران بارداری نشانه چیزی است که فقط توسط دندانپزشک قابل تشخیص است. اما برخی تصورات غلط مانند درمان دندان در دوران بارداری بی خطر نیست، در همه جا پخش شده است. با این حال، درمان دندان در دوران بارداری توصیه می شود و کاملا بی خطر است.

 

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی

اگر مشکلات دندانی زودتر درمان شود، سلامت دهان و دندان کودک شما زمانی که بزرگ شود بهتر خواهد شد.

 

تاثیر سلامت دندان بر یک زن باردار

اگر به این فکر کنید که چگونه بارداری باعث مشکلات لثه می شود، تحقیقات نشان می دهد که رابطه مستقیمی بین بیماری لثه و تولد نوزاد نارس در 9 ماهگی بارداری وجود دارد. اگر آسیب بیشتر در دندان ها باشد، خطر زایمان زودرس زیاد است. بنابراین، بهداشت مناسب دندان در دوران بارداری بسیار تشویق می شود.

 

سلامت دهان و دندان مادر و سلامت کودک مرتبط با آن

با یافتن وجود باکتری در دهان مادر می توان به راحتی سلامت کودک را کنترل کرد. اگر تعداد باکتری های موجود در دهان مادر زیاد باشد، ترشح پروستاگلاندین ها نیز در نوزادان بیشتر است که منجر به زایمان زودرس می شود.

 

اگر مقدار زیادی باکتری اسیدی در دهان دهان دهان یافت شود، نوزاد نیز در معرض خطر بالایی برای ابتلا به باکتری‌های اسید دوست از طریق انتقال عمودی است. به همین دلیل است که معاینه منظم دندانپزشکی در دوران بارداری توصیه می شود.

 

اقدامات مراقبت از دهان بارداری

برای جلوگیری از عوارض بارداری مانند تومورها، بیماری های بد صبحگاهی و التهاب لثه بارداری، رعایت عادات بهداشتی دهان و دندان بسیار مهم است. در اینجا برخی از عادات بهداشت دهان و دندان که در دوران بارداری باید رعایت شود، آورده شده است.

 

دو بار در روز مسواک بزنید

اکنون بدن شما نه تنها برای شما، بلکه برای کودک شما نیز فعالیت خود را انجام می دهد. از این رو ترشح پلاک و باکتری نیز در کل فرآیند بیشتر است. بنابراین، برای تمیز نگه داشتن دهان و عاری از باکتری، دندان های خود را دو بار در روز بدون هیچ بهانه ای مسواک بزنید.

 

لثه و زبان خود را تمیز کنید

مسواک زدن دندان ها به تنهایی کمکی نمی کند، باکتری ها ممکن است در نواحی دیگر مانند زبان و لثه مستقر شوند. زبان خود را با استفاده از مسواک حاوی یک سوهان زبان در سر آن بکشید یا یک سوهان زبان جداگانه برای تمیز کردن کامل دهان خود تهیه کنید. در غیر این صورت، باکتری های مستقر در زبان ممکن است در حین مصرف غذا از طریق لوله غذا به روده بروند. از این رو، تمیز کردن زبان و همچنین لثه ها بسیار توصیه می شود.

 

نخ دندان بکشید و بشویید

حذف کامل بقایای غذا از دهان تنها با مسواک زدن امکان پذیر نیست. ذرات غذایی که بین دندان ها گیر کرده اند فقط با نخ دندان پاک می شوند. همچنین، شستشوی دهان با یک دهانشویه آنتی باکتریال، محافظت بیشتری در برابر باکتری ها و پلاک هایی است که باعث التهاب لثه می شوند.

 

از میان وعده ها و وعده های غذایی سالم استفاده کنید

غذایی که مصرف می کنید تاثیر نزدیکی بر سلامت دندان شما دارد. هرچه مصرف مواد غذایی مغذی و سالم بیشتر باشد، خطر مشکلات دهان و دندان کمتر می شود.

 

معاینات و نظافت منظم با دندانپزشک

دندانپزشک می تواند اطلاعات زیادی در مورد بارداری از طریق سلامت دندان شما ردیابی کند. به همین دلیل است که مراجعه منظم به دندانپزشک برای حفظ سلامت دندان شما مهم است. تمیز کردن منظم دندان ها امن ترین راه برای جلوگیری از هرگونه مشکل دندانی است.

 

بارداری تفاوت زیادی در سبک زندگی و بدن شما ایجاد می کند. برای مادری ایمن، مراقبت از دهان نیز مانند سایر مراقبت های بارداری مهم است.