سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آنلاین دیگر

نظر

 

https://th.bing.com/th/id/R.488e7afab5c922cae0ff3fe1432c7e47?rik=1%2bHIqQBYy30%2b7Q&pid=ImgRaw&r=0

ایمپلنت چیست ، همه جزئیات در مورد روند درمان

از دست دادن دندان ها در دهان کیفیت زندگی ما را از نظر زیبایی و از نظر مشکل در مصرف غذا کاهش می دهد. در گذشته ، اگرچه شیوه هایی که برای جبران این وضعیت انجام می شد ، کیفیت زندگی ما را کمی افزایش می داد ، اما می تواند مشکلات جدیدی ایجاد کند. 

 

از آنجا که برنامه های مصنوعی ساخته شده با روش های قدیمی ؛

 

وقتی با پروتز ساخته می شود ، صحبت و خوردن غذا را مشکل می کند ،

این می تواند باعث سکته مغزی شود و به یک فرآیند دردناک تبدیل شود ،

وقتی بریج روی دندان های دیگر ایجاد می شود ، می تواند زیبایی دندان را مختل کند ،

ممکن است نیاز به مداخلات منفی مانند برش ، حفاری ، پر کردن دندان های سالم داشته باشد.

اگرچه هنوز روشهای قدیمی مورد استفاده قرار می گیرند ، اما بیمارانی که دندان های از دست رفته دارند درمان ایمپلنت جدید را ترجیح می دهند زیرا درمان با ایمپلنت دندان روشی است که نزدیک ترین ظاهر و راحتی را به واقعیت ارائه می دهد.

 

ما می دانیم که کسانی که به کاشت فکر می کنند نگرانی زیادی دارند. در این مقاله سعی کردیم به تمام سوالات شما در مورد درمان ایمپلنت دندان پاسخ دهیم.

 

 

1) ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت به معنای واقعی کلمه به اجسام بی جان (خارجی) ادغام شده در بافتهای زنده اشاره دارد. ایمپلنت دندان یک ماده تیتانیومی پیچ مانند است که در درمان دندان استفاده می شود. به طور خلاصه ، مفقود شده است

 

پیچ هایی که به دندان متصل شده و نقش ریشه دندان را دارند ایمپلنت نامیده می شود. به همین دلیل ، در بین مردم از آن به عنوان نخ پیچ نیز یاد می شود.

 

در عصر ما ، ایمپلنت طبیعی ترین ظاهر و بهترین نتیجه برای جایگزینی دندان های از دست رفته در دهان است. به همین دلیل است که رایج شده و اغلب ترجیح داده می شود.

 

2) ایمپلنت چگونه ساخته می شود؟

اول از همه ، مناسب بودن ساختار استخوان در ناحیه ای که دندان از دست رفته در آن قرار دارد بررسی می شود. کنترل هایی مانند ضخامت استخوان و سازگاری بافت با اشعه ایکس یا توموگرافی تکمیل می شود. پس از آن ، یک سوراخ در استخوان با وسایل پزشکی مناسب باز می شود تا مواد تیتانیوم را که به شکل پیچ طراحی شده است ، در این منطقه قرار دهید. ایمپلنت در فضای باز قرار می گیرد.

 

2-3 ماه طول می کشد تا این پیچ ، که به عنوان ریشه عمل می کند ، با استخوان جوش بخورد ، اما در این فرآیند ، پیچ (ایمپلنت) خالی نمی ماند. با پروتز موقت بسته می شود.

 

هنگامی که 2-3 ماه بعد دوباره به دندانپزشکی مراجعه می کنید ، مجدداً اشعه ایکس گرفته می شود. این بار ، همجوشی ایمپلنت با استخوان بررسی می شود و معمولاً در این مدت همجوشی اتفاق می افتد. در این مرحله ، وقت آن است که به لثه ها عادت کنیم. با بی حسی موضعی ، لثه کمی باز شده و پروتز تمرین قرار می گیرد. پس از 7 روز ، لثه با پروتز جدید دائمی سازگار می شود. در نهایت ، دندان پرسلن دائمی آماده می شود و روی ایمپلنت ثابت می شود و این فرایند را تکمیل می کند.

 

 

 

3) آیا درمان با ایمپلنت گران است؟

گرچه گران بودن یک مفهوم نسبی است ، هزینه این روش در مقایسه با سایر درمان های دندانپزشکی کمی بالاتر است. مهمترین عامل افزایش هزینه درمان این است که مواد مورد استفاده به عنوان مواد اولیه بسیار با ارزش هستند. یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت در جزئیات درمان مورد نظر پنهان است.

 

برنامه به چه مداخلات نیاز دارد؟

مینی ایمپلنت دندان؟

مداخله جراحی در ساختار استخوان؟

از کدام مارک محصول استفاده می شود؟

پاسخ به این سوالات و سوالات مشابه که پس از معاینه مشخص می شود ، بر قیمت درمان ایمپلنت تأثیر می گذارد. بنابراین ، تعیین قیمت بسیار دشوار است.

 

در تحقیقات خود می توانید مشاهده کنید که تقریباً تمام بیمارانی که از این درمان استفاده می کنند ، درست مانند نظرسنجی های ما از بیماران ، بیش از هزینه ای که می پردازند ارزش دارند و هرگز پشیمان نمی شوند. این تجربیات اغلب در بسترهای اشتراک گذاری رایگان (انجمن ها ، وبلاگ ها و غیره) به اشتراک گذاشته می شود.

به راحتی می توانید در قسمت نظرات زیر سوالی بپرسید یا تجربیات خود را در این زمینه به اشتراک بگذارید و از تحقیقات دیگر بازدیدکنندگان حمایت کنید.

 

4) آیا این یک فرآیند درمانی دردناک است یا دردناک؟

در واقع ، در پزشکی مدرن ، وضعیت درد و رنج در هر زمینه ای به حداقل رسیده است. یکی از این زمینه ها درمان ایمپلنت است. در روش هایی که باید با بیهوشی عمومی یا موضعی انجام شود ، هیچ تجربه ای با برداشتن دندان از نظر درد متفاوت نیست. یعنی از درد و درد غیرقابل تحمل بحثی نیست.

 

پس از استفاده ، دردهای جزئی بسیار طبیعی هستند زیرا اثر بیهوشی از بین می رود. این دردها نیز غیرقابل تحمل نیستند و دندانپزشک شما مسکن تجویز می کند. به راحتی دور زده می شود.

 

البته بسیار مهم است که درمان ایمپلنت توسط پزشک متخصص انجام شود. در غیر این صورت ، آسیب غیر ضروری به لثه و ساختار استخوان شما ممکن است به درد و رنج غیر ضروری تبدیل شود. به منظور اجتناب از چنین شگفتی های منفی ، مهم است که از پزشکان متخصص و بیمارستان های دندانپزشکی مطمئن ، ایمپلنت دریافت کرده باشید.

 

5) مزایا و معایب ایمپلنت

در درمان ایمپلنت دندان ، موادی که به عنوان ریشه دندان عمل می کنند ، باعث ایجاد مشکلات آلرژیک نمی شوند ، زیرا از تیتانیوم ساخته شده است. برخی از بدنها آنقدر حساس هستند که ممکن است حتی تیتانیوم را که اغلب در ارتوپدی استفاده می شود و دارای بالاترین سازگاری با بدن است ، رد کنند. با این حال ، لازم به یادآوری است که این بسیار بعید است.

یکی دیگر از معایب احتمالی ، احتمال باز شدن پیچ در اثر رکود لثه است. این احتمالات معمولاً زمانی مشاهده می شود که بیمار به سلامت دهان و دندان خود توجه نکند. اگر از توصیه های دندانپزشک خود پیروی کنید ، با چنین مشکلاتی روبرو نخواهید شد. به طور خلاصه: آسیب های ایمپلنت ناچیز هستند. احتمال کم است

از سوی دیگر ، مزایای آن به شرح زیر است:

 

این باعث ناراحتی مانند پل یا پروتز متحرک متصل به دندان نمی شود.

مانند دندان طبیعی شما زیبا و قوی خواهد بود.

به دلیل عمر بسیار طولانی ، یک راه حل دائمی است.

می توان به بهترین نتیجه از نظر زیبایی دندان دست یافت.

در حین استفاده به دندانهای مجاور آسیبی نمی رساند.

با احساس اطمینان به شما تسکین روانی و اعتماد به نفس می دهد.

اگرچه ممکن است گران به نظر برسد ، اما در طولانی مدت یک روش مقرون به صرفه است زیرا نیازی به پردازش مکرر ندارد.