سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آنلاین دیگر

 

https://th.bing.com/th/id/Rb5e702e68c63db8397484f3499d06d65?rik=inja1YTpOnkLkA&pid=ImgRaw

ارتودنسی چیست؟

 

ارتودنسی علمی است که به درمان خراب شدن هماهنگی دندان ها و فک ها با توجه به صورت و یکدیگر و شلوغی دندان ها می پردازد. 

 

 

 

چرا مشکلات ارتودنسی رخ می دهد؟

 

اگرچه بیشتر مشکلات ارتودنسی ارثی است ، اما ممکن است به دلیل مشکلات ساختاری (بزرگ شدن آدنوئید و لوزه و غیره) ، عادات بد مختلف (مکیدن انگشت یا پستانک و غیره) ، از دست دادن دندان ها و بافت های اطراف ، که بر تنفس تأثیر می گذارد ، رخ دهد. تراکت

 

 

 

علائم مشکلات ارتودنسی چیست؟

 

مشکلات ارتودنسی با تغییر شکل در صورت و دندان ، از دست دادن عملکردهایی مانند جویدن و گاز گرفتن آشکار می شود.

 

 

 

زمان درمان ارتودنسی در کودکان

 

پس از رویش دندان های شیری در کودکان ، قطعاً باید آنها را تحت کنترل پزشک قرار داد. در برخی موارد که هماهنگی فک ها به هم بخورد ، می توان با پیگیری رشد و نمو ، مداخلات اولیه را انجام داد.

 

 

 

اهمیت درمان ارتودنسی در سنین پایین

 

تشخیص به موقع در درمان های استخوان فک بسیار مهم است که توسط دستگاه های مختلف رشد و نمو انجام می شود.در موارد ازدحام شدید ، می توان با هدایت رویش دندانهای شیری ، درمان ارتودنسی را تسهیل کرد.

 

 

 

درمان ارتودنسی چه مدت طول می کشد؟

 

تنوع درمانی که باید انجام شود و انطباق و همکاری بیمار با دستگاههایی که باید استفاده کنند ، در طول دوره درمان تأثیر بسزایی دارد.اگر بیماران از نظر سازگاری با فک خود مشکلی نداشته باشند ، درمان های فعال به طور متوسط ??12 ماه طول می کشد. ادامه باید یک دوره ادغام باشد که حداقل به اندازه دوره درمان فعال ادامه داشته باشد.

 

 

 

زندگی با بریس

 

مثل این است که از یک عینک یا کفش جدید استفاده کنید. اولین برخورد شما بدون دردسر است ، اما نیاز به برخی از عادت دارد. در روزهای اول ناراحتی های جزئی وجود خواهد داشت. ممکن است به نیروهایی که به دندان وارد می شوند پاسخی به شکل درد وجود داشته باشد اما این درد بیشتر از 3-4 روز طول نمی کشد و دردی است که به داروهای مسکن پاسخ می دهد.

 

اگرچه بعداً وجود دستگاه ها فراموش می شود ، اما ممکن است روزهای اول روزهای زیادی به نظر برسد. تحریکات ممکن است در دهان ایجاد شود ، البته درمان های دارویی و داروهای پیشگیری نیز وجود دارد.در حالی که وسایل ارتودنسی در دهان وجود دارد ، لیستی از موارد منع شده توسط پزشک باید رعایت شود. در غیر این صورت ، تغییر شکل در دستگاه ها ممکن است روند درمان شما را تحت تأثیر قرار دهد و باعث طولانی شدن دوره درمان شود.

 

 

 

بهداشت دهان

 

این بسیار مهم است زیرا کبودی و لکه های دائمی در مناطقی ایجاد می شود که به خوبی مسواک زده نشده است. بیماری های جدی و بزرگ شدن لثه  مشاهده می شود.

 

 

 

کنترل ها

 

به طور کلی در دوره های 4 هفته ای است ، بسته به نیاز می تواند بین 6-2 هفته باشد.

 

 

 

عادت به درمان ارتودنسی

 

به طور متوسط ??1 هفته طول می کشد. پس از آن ، بسیاری از بیماران می گویند که آنها سیم ها را فراموش کرده و به آن عادت کرده اند.

 

 

 

عادت های خوردن و آشامیدن

 

این در لیستی است که توسط پزشک ارائه شده است.

 

 

 

درد و تحرک در دندان ها (لرزش)

 

اگر قبلاً مشکلی از نظر بالینی و رادیولوژیک تشخیص داده نشود ، ممکن است درد و لرزیدن در دندان ها به طور کامل ناشی از نیروهای ارتودنسی باشد ، درد مداوم نیست ، ممکن است به صورت دوره ای باشد ، این شکایت ها نتیجه یک روند فیزیولوژیک است.

 

 

 

همکاری بیمار

 

این مهمترین عامل موثر در موفقیت و مدت زمان درمان است. درمان های ارتودنسی ، درمان هایی هستند که نیاز به مشارکت بیماران دارند. مانند تمام درمان های پزشکی ، از دستگاه ها به جای دارو استفاده می شود. همانطور که در درمان های دارویی ، در صورت عدم رعایت نسخه ، درمانی وجود نخواهد داشت و در ارتودنسی ، نسخه دستورالعمل استفاده ای است که پزشک به شما می گوید.

 

 

 

ارتودنسی 12 سال به بالا

 

ارتودنسی را می توان در هر سنی انجام داد به شرطی که بیماری یا مشکلی برای درمان وجود نداشته باشد.

 

گزینه های درمانی و وسایل مورد استفاده

 

لوازم داخل دهانی به دو صورت ثابت و متحرک تقسیم می شوند.

 

وسایل اضافی دهان و دندان دستگاه هایی مانند chinrest ، ماسک صورت و تجهیزات سر است.

 

 

 

خطرات موجود در درمان ارتودنسی چیست؟

 

اگر بهداشت دهان و دندان به خوبی رعایت نشود ، ممکن است حفره ها و رنگ آمیزی دائمی ایجاد شود ، بیماری های لثه رخ دهد و بزرگ شدن لثه ایجاد شود.به ندرت ، تحلیل ریشه و تیرگی دندان که به آن نکروز می گوییم ، به دلیل اعمال نیرو بر روی دندان های دارای ساختار ضعیف ریشه ، دیده می شود. با این حال ، این یک وضعیت بسیار نادر است ، و این مشکلات را می توان با درمان کانال ریشه و درمان سفید کننده برطرف کرد.