سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آنلاین دیگر

 

https://www.womansworld.com/wp-content/uploads/2019/09/menopause-dental-health.jpg

از دست دادن دندان بعد از یائسگی ممکن است خطر مرگ را افزایش دهد

یائسگی ، ناشی از کاهش هورمون ها ، مرحله ای است که زنان دیگر قاعدگی ندارند و نمی توانند بچه دار شوند. به طور متوسط ??هر زن 45 ساله این تغییر بیولوژیکی را در بدن تجربه می کند و همچنین شامل چندین تغییر دیگر نیز می شود. برخی از علائم رایج که زنان حداقل یک سال قبل از یائسگی متوجه آنها شده اند ، شامل تغییر در جریان خون و فرکانس ، گرگرفتگی ، تعریق شبانه و اختلال در الگوی خواب هستند. پس از یائسگی ، بدن تغییرات مختلفی را تجربه می کند ، برخی از آنها منجر به مشکلات جدی سلامتی می شود. پوکی استخوان (وضعیت ضعیف شدن استخوان ها) و پریودنتیت (از دست دادن دندان) از عمده ترین مشکلات مشاهده شده به دلیل کندی تشکیل بافت های جدید استخوانی ، ایجاد شکنندگی استخوان ها و سایر مشکلات مانند عفونت در اطراف لثه و دندان است. طبق یک مطالعه ، پوکی استخوان اگر بیمار قبلاً از پریودنتیت رنج می برد ، وضعیت را بدتر می کند. 

 کلینیک دندانپزشکی کرج

هورمون درمانی یا استروژن درمانی به تشکیل بافت استخوانی جدید کمک می کند و می تواند تأثیر پوکی استخوان و پریودنتیت را کاهش دهد ، اما ممکن است عوارض جانبی دیگری مانند مشکلات قلبی و سرطان پستان داشته باشد. به دلیل عدم مطالعه گسترده و سایر محدودیت ها ، ارتباط این دو هنوز مشخص نشده است.

 کلینیک دندانپزشکی کرج

مطالعه دیگری اشاره کرد که زنان یائسه که از بیماری لثه و از دست دادن دندان رنج می برند در معرض خطر بیشتری برای مرگ قرار دارند. بیماری پریودنتال ، یک بیماری التهابی مزمن در بافت همبند اطراف لثه ها و دندان ها ، باعث از دست دادن دندان معروف به بیماری لثه می شود. یافته ها نشان داد که در زنان با سابقه بیماری پریودنتال ، خطر مرگ به هر علتی 12 درصد بیشتر است. از دست دادن تمام دندان های طبیعی با 17 درصد بیشتر خطر مرگ ناشی از هر علتی در زنان یائسه همراه بود.