سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آنلاین دیگر

https://ehonami.blob.core.windows.net/media/2016/12/technique-eases-depression-medicine-fails.jpg

بهداشت دهان و دندان ضعیف باعث افسردگی می شود

افسردگی می تواند از بسیاری جهات بر سلامتی شما تأثیر منفی بگذارد ، آیا تا به حال فکر کرده اید که سلامت دهان و دندان نیز می تواند بر وضعیت عاطفی شما تأثیر منفی بگذارد؟ 

 

بین سلامت دهان و ذهن شما ارتباطی وجود دارد ...

 

هنگامی که با دندان و لثه خود مشکل دارید ، احتمال دارد احساس افسردگی کنید. و در اینجا یک نکته جالب دیگر وجود دارد: هرچه سلامتی دندان شما بدتر باشد ، شدت افسردگی شما بیشتر می شود.

 

به گفته متخصصان ، افسردگی در گروه اختلالات التهابی قرار می گیرد. این بدان معناست که التهاب در بدن می تواند منجر به مشکلات بهداشت روان مانند افسردگی شود. بله ، سلامت دهان و دندان ضعیف می تواند منبع التهاب در بدن باشد.

 

افسرده شده اید؟ سپس می توانید روزمره مراقبت از دهان خود را نادیده بگیرید ...

 

اگر قبلاً از افسردگی رنج برده اید ، می دانید که می تواند احساس بی انگیزگی شدید در شما ایجاد کند. دیگر نمی توانید روی چیزهایی که برایتان مهم است از جمله سلامتی خودتان تمرکز کنید. بنابراین واقعاً تعجب آور نیست که بدانید متخصصان ارتباطی بین افسردگی و عدم مراقبت های خوب دهان و دندان در خانه پیدا کرده اند. به عبارت دیگر ، افراد افسرده ممکن است مستعد نادیده گرفتن عادات مراقبت از خود مانند مسواک زدن روزانه و نخ دندان باشند ، که می تواند بر سلامت دندان و لثه آنها تأثیر منفی بگذارد.

 

فراتر از آن ، اگر افسرده هستید ، قرار ملاقات های لازم برای معاینه و نظافت با دندانپزشک خود را ندارید. این عدم مراقبت های حرفه ای دندانپزشکی همچنین می تواند به سلامتی شما آسیب برساند.

کلینیک دندانپزشکی خوب

در اینجا عادات بد دیگری وجود دارد که می تواند ناشی از افسردگی باشد و دهان سالم را در معرض خطر قرار دهد:

 

گزینه های ضعیف غذا خوردن

سیگار کشیدن

سو مصرف الکل

سوء مصرف مواد

اثرات استرس را فراموش نکنید!

کلینیک دندانپزشکی خوب

نکته دیگر هنگام بررسی ارتباط بین سلامت روان و بهداشت دهان و دندان این است: افسردگی می تواند باعث استرس شود و باعث افزایش ترشح هورمون استرس معروف به کورتیزول شود. در نتیجه ، سیستم ایمنی بدن ضربه می بیند و احتمالاً می تواند خطر مشکلات دهانی مانند بیماری لثه را افزایش دهد.

 

همه ما می دانیم که استرس چیز خوبی نیست. با این حال ، بسیاری از افراد از تأثیر منفی بر سلامت دهان و دندان خود آگاه نیستند. به عنوان مثال ، هنگامی که احساس می کنید به دلیل اضطراب یا افسردگی واقعاً دیوانه شده اید ، ممکن است خود را در حال دندان درآوردن و دندان قروچه کنید (به این دندان قروچه می گویند). علاوه بر این ، استرس و افسردگی همچنین می تواند باعث خشکی دهان شود ، که با خطر پوسیدگی دندان ، عفونت دهان و بیماری های لثه همراه است.

کلینیک دندانپزشکی خوب

اگر احساس افسردگی می کنید ، از گفتگو با پزشک خود خجالت نکشید. عاقلانه است که به دندانپزشک خود نیز در این مورد اطلاع دهید. در مورد علائم خود صحبت کنید و به دندانپزشک خود بگویید که آیا از داروهای ضد افسردگی استفاده می کنید تا بتواند بهترین نکات و روش های درمانی را برای کمک به سالم نگه داشتن دهان شما ارائه دهد.